Приветствую Вас, Гість

Районний семінар практичних психологів і соціальних педагогів                                                                  

Здібності - це здатність дивуватися і

пізнавати, вміння знаходити рішення в

нестандартних   ситуаціях, це націленість на

відкриття нового і здатність до глибокого

усвідомлення свого досвіду

Е.Фромм

 

 

 

   Будь-якому суспільству потрібні обдаровані діти, задача суспільства в тому, щоб виявити і розвинути здібності всіх його представників. Далеко не кожна людина спроможна реалізувати свої здібності. Дуже багато залежить від сім’ї та від навчально-виховних закладів освіти. Завдання сім’ї полягає в тому, щоб своєчасно побачити, виявити здібності дитини, задача навчально-виховних закладів – підтримати дитину і розвинути її здібності, підготувати фундамент для того, щоб ці здібності були реалізованні.

   Проблема обдарованості становить комплексну проблему, в якій перетинаються інтересі різних наукових дисциплін. Основними з них є проблеми виявлення, навчання та розвитку обдарованих дітей, а також проблеми професійної та особистісної підготовки педагогів, психологів та управлінців освіти для роботи з обдарованими дітьми.

   Жага відкриттів, прагнення проникнення в таємниці буття народжується ще в дошкільному віці. Вже в початковій школі можна побачити учнів, яких не задовільняє робота з шкільним підручником, їм не цікаво на уроці, вони читають спеціальну літературу, шукають відповіді на свої запитання в різних галузях знання. Тому діяльність психологічної служби та педагогічного колективу має бути спрямована на створення найсприятливіших умов для забезпечення високої якості навчання й виховання учнів та розвитку індивідуальних здібностей дитини.

   Розвитку  здібностей і обдарованості на різних вікових етапах присвячений семінар  для практичних психологів та соціальних педагогів, який проведений на базі відділу освіти 28 листопада 2014 року.

   Під час виступу методиста з психологічної служби  РМК Гринчук Т.А. розкрито і обговорено таке поняття, як  психолого - педагогічний супровід обдарованої дитини та  соціально – орієнтована модель обдарованого учня.

   Змістовним і цікавим був виступ практичного психолога Малозубівщинської СЗШ І-ІІІ ступенів Зайченко О.В., яка поділилася досвідом роботи з обдарованими дітьми в сільському малокомплектному загальноосвітньому навчальному закладі.

   Працівники психологічної служби провели ділову гру по складанню рекомендацій для батьків, учнів та класних керівників по розвитку творчих здібностей дітей.

   Шваб Ю.Ю., практичний психолог та Ходаківська О.В., соціальний педагог  Поліської СЗШ І-ІІІ ступенів поділилися цікавими розробками для дітей початкової ланки. На стадії експерименту розроблено зошит, який спрямований на розвиток творчих здібностей, мислення, креативності, розвитку різних видів пам'яті, уяви, фантазії, уваги. Вправи виконуються за допомогою природних матеріалів (горох, рис, вата, нитки…). Це дає можливість розвивати дрібну моторику пальців дітей. Щоденник особистісного розвитку учня початкової школи побудовано з використанням різних розвивальних вправ, особистісного розвитку. Спрямовано на дітей різних категорій - напівсиріт, багатодітних, позбавлених батьківського піклування.

 

 

 

   Професія педагога - професія творча. Саме від рівня інтелек­туального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілю­вати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку учнів. Отже, чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. До речі, вчитель сьогодні має можливість не лише ознайомитися з природою та специфікою процесу креативності, а й підняти цей рівень у себе, навчитися розвивати креативність у своїх учнів.

 Ще В.В. Сухомлинський вказував, що робота вчителя - це творчість, а не буденне заштовхування у дітей готових знань. Відтак, покликання педагога - у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, вихованні в неї потягу до нового, формуванні творчої особистості.

 Хочеться вірити, що спільними зусиллями зможемо розкрити і виховати  обдароване покоління дітей.

Тетяна Гринчук, методист райметодкабінету