Методичний супровід становлення молодого вчителя
Трудова діяльність кожного молодого педагога починається з посвяти у вчителі, що відбувається під час серпневої конференції. На педагогічній конференції випускників вищих навчальних закладів святково приймаємо у велику педагогічну сім'ю району. Їх щиро вітають керівники навчальних закладів, педагогічна еліта району, керівництво райдержадміністрації та районної ради, а подарунки від районного комітету профспілки ще довго нагадуватимуть про хвилюючі миті на сцені районного Будинку культури.
Молодий спеціаліст сподівається реалізуватись у навчальному закладі як фахівець і ще глибоко не осмислює ті великі та відповідальні завдання, які покладені на вчителя, усю ту складність обраної професії.
То чи зможе достойно впоратись молодий педагог із такими великими та відповідальними завданнями, адже він ще далеко не майстер? Звичайно, багато що залежить від самого молодого спеціаліста. Але не все. Не лише хороша професійна підготовка й особисті якості визначають результат учительської праці. Як стверджував А. Макаренко, «справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років».
Ось на цьому етапі керівники шкіл, педагогічні колективи, районний методичний кабінет є надійними помічниками молодих учителів, їхніми консультантами, порадниками та провідниками. Педагогічна діяльність молодого вчителя буде залежати від того, яку методичну допомогу йому надаватимуть, як стимулюватимуть його ініціативність і творчість.
В роботі Щорсівської середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів дуже важливою є розробка оптимальної ефективної системи роботи з молодими вчителями, яка має творчий характер, сприяє професійному становленню початківців і закріпленню їх у навчальному закладі. Адміністрація навчального закладу, педагогічний колектив охоче поділилися своїм досвідом із заступниками директорів з навчально-виховної, навчально-методичної роботи, які зібралися 25 листопада на районному семінарі з теми «Роль методичної служби в організації роботи з молодими педагогами».
Директор Щорсівської школи Волошенко А.С. ознайомила присутніх з роботою навчального закладу та організацією роботи з молодими педагогами. У своєму виступі підкреслила, що найбільше молодим вчителям допомагають у роботі загальношкільні заходи: нетрадиційні педради, методоб’єднання, засідання психолого-педагогічного семінару, ділові ігри, спілкування з колегами, консультації наставників, відвідування уроків досвідчених вчителів.
З метою надання кваліфікованої допомоги молодим учителям, скорочення терміну їх адаптації в педагогічному колективі та покращення результативності роботи у навчальному закладі створено Школу молодого вчителя, роботою якої керує заступник директора з навчально-виховної роботи Омельчук Л.В. Членами Школи є шість молодих педагогів: Салькова К.М., Ісмаілова А.С., Трохимович В.С., Ілінська Н.Г., Воробієнко К.М., Отрощенко Л.А.
Лариса Вячеславівна Омельчук разом з молодими педагогами презентували учасникам семінару засідання Школи на тему «Шляхи удосконалення сучасного уроку». Завдання, підготовлені керівником, стимулювали невтомну роботу думки, вимагали постійної творчості, вміння відповідати на проблемні запитання й переконувати присутніх, що твоя спеціальність найкраща, відстоювати свою точку зору. А учасники семінару переконалися, що молоді учителі – це талановиті, неординарні, багатогранні особистості, які можуть повести за собою дітей, зацікавити їх навчанням.
Кожне засідання Школи молодого вчителя, крім теоретичної частини, включає й практичну. Молоді педагоги разом з учасниками семінару відвідали майстер-класи «Творча лабораторія досвідченого вчителя», які підготували Колесник К.А., Білошицька К.П., Гаряча Л.В., Лазаренко Л.П., Деге Н.В. Досвідчені педагоги продемонстрували ефективні методики і технології, які можна впроваджувати в роботу, продемонстрували особистий педагогічний почерк. Відвідані майстер-класи підтвердили слова відомого вченого-педагога М.Фурманова: «Замало бути обізнаним у нових ідеях, потрібно знати, де можна використати ці ідеї, уміти з ними поводитися, а не лише захоплюватися».
Заключним акордом семінару було відвідування уроку християнської етики в 6 класі на тему «Спішімо творити добро», який підготувала вчитель української мови та літератури Лісовська М.П. Вражає обдарованість педагога, її вміння знаходити красу і неповторність у кожній дитині. ЇЇ учні вчаться думати і діяти, осягати сутність речей, знаходити нове у відомому. Головним підсумком уроку були роздуми учнів над тим, як важливо людині в скрутних ситуаціях приходити один одному на допомогу, не опускати руки, не втрачати віри в свої сили, а в цілому у житті незалежно від обставин завжди намагатись зрозуміти один одного, плекати й цінувати тепло людських взаємин.
Такі уроки допомагають і нам, дорослим, бути мудрими і виваженими, шукати причини своїх проблем в собі, а не в інших. Тож погляньмо на молодого вчителя іншими очима, зустріньмо його посмішкою, допоможімо йому подолати труднощі, адаптуватись, підтримати, розкрити творчий потенціал, закохати в педагогічну справу.
Бажаємо, щоб освітянське дерево Щорсівської школи мало міцне коріння, пишну крону, приносило рясні плоди, а в його тіні молодим педагогам було приємно відпочити та подумати про життя й своє покликання.
Людмила Бондар, завідувач райметодкабінету