Засідання творчої групи вихователів дошкільних навчальних закладів
Дошкілля – це країна дитинства, в якій працюють творчі люди, майстри своєї справи.
В 2015-16 навчальному році розпочала роботу творча група вихователів з проблеми: «Формування компетентності дитини за освітньою лінією «Мовлення дитини». Мовленнєвий розвиток дошкільника — складний психологічний процес, що не зводиться до простого відтворення дитиною почутої мови. Не можливо уявити належний рівень життєвої компетенції людини без оволодіння мовленням. Видатний педагог Костянтин Ушинський зауважував, що рідне слово є основою розумового розвитку й скарбницею всіх знань. Оволодіваючи мовленням, вивчаючи мову, дитина засвоює систему знань, суспільно прийняті норми поведінки — основу її життєвої компетентності. Щоб створити оптимальні умови для мовленнєвого розвитку дошкільника, педагоги використовують різні форми роботи: ігри, проблемні ситуації і, звичайно, заняття.
На базі відділу освіти проведено засідання творчої групи вихователів ДНЗ з проблеми: «Формування компетентності дитини за освітньою лінією «Мовлення дитини».
Керівником творчої групи обрано вихователя Михайлівського дошкільного навчального закладу Вітковську Т.А., яка зарекомендувала себе як відповідальний, цілеспрямований педагог, що значну частину свого часу приділяє самоосвіті та із задоволенням ділиться здобутим досвідом з колегами.
На засіданні члени творчої групи обговорили план роботи на навчальний рік, опрацювали основні положення Базового компоненту, зокрема, освітньої лінії «Мовлення дитини». Вихователем Михайлівського ДНЗ «Сонечко» Вітковською Тетяною Анатоліївною представлено відеоперегляд комплексного заняття з мовленнєвого розвитку «Форт Буаяр», на якому чітко прослідковувались граматична, лексична, звукова складові заняття. Тетяна Анатоліївна запропонувала на розгляд діагностику мовленнєвого розвитку, що використовує в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та ознайомила з методикою її обробки.
З питання актуальності проблеми формування компетентності дітей в межах освітньої лінії «Мовлення дитини» виступила методист РМК Мельник Л.В., яка в своїй презентації донесла до слухачів значення понять «компетентність» та «компетенції» та звернула увагу присутніх на особливості розвитку дитини в процесі оволодіння освітньою лінією «Мовлення дитини».
До наступного засідання було поставлено перед членами ряд завдань, що стосуються видів занять з мовленнєвого розвитку, методики їх організації та проведення.
Мельник Людмила, методист райметодкабінету